Naam:
289
Video’s:

Over mij

Over mijn reis

Samenwerking WALO met Orphans Future in Ternopil: een nieuwe partner in Oekraíne. Samenwerking WALO met Orphans Future in Ternopil: een nieuwe partner in Oekraíne.

Het bestuur van de WALO (Stichting Wisselwerking Achterveld Leusden Oekraíne) heeft maandag 17 oktober 2011 besloten een samenwerking aan te gaan met Orphans Future in Ternopil.

De afgelopen 12 jaar heeft de WALO ondersteuning geboden aan kampen voor kansarme kinderen uit Kiev en hierin samengewerkt met een Caritasorganisatie in Kiev. Deze samenwerking is begin dit jaar beeindigd.
De afgelopen twee jaar was al voorzichtig uitgekeken naar een mogelijke nieuwe samenwerkingspartner.

Tijdens de fiets-sponsortocht van 2008 is er contact gelegd met Orphans Future uit Ternopil, een organisatie die zich inzet voor kinderen in weeshuizen in de regio Ternopil. Met het geld van de fietssponsortocht heeft de WALO vanaf 2008 een aantal projecten van deze organisatie financieel ondersteund vanuit het doel 'er wezen voor wezen'. De manier waarop financiele steun werd gevraagd en verslag werd gedaan over uitvoering van de projecten, met financiele verantwoording ervan, was helder en duidelijk.

In de week van 2 tot 10 oktober 2011 is Andryi Nazarenko, directeur van Orphans Future, op bezoek geweest in Achterveld en Leusden. Tijdens dat bezoek heeft hij de plannen van Orphans Future voor de komende jaren ontvouwd, zowel voor het bestuur van de WALO als voor de Caritaswerkgroepen van Achterveld en Leusden. Onderdeel van zijn plannen is het organiseren van het kindervakantiekamp voor de kinderen in de weeshuizen in Ternopil en omgeving (voor meer informatie zie website http://www.orphansfuture.org).

Dit sloot goed aan bij onze zoektocht naar een nieuwe samenwerkingspartner, zij het dat het nu om kinderen in weeshuizen in de regio Ternopil gaat en niet om kinderen uit Kiev. Maar informatie van de Nederlandse jongeren die de afgelopen jaren vanuit het vakantiekamp in Skomorohy ook de kinderen van de weeshuizen in de regio Ternopil hebben bezocht, leert dat deze kinderen zeker tot de doelgroep behoren die de WALO wil ondersteunen.

Daarom hebben we besloten om de komende jaren samen te willen werken met Orphans Future voor steun aan het jaarlijkse vakantiekamp van kinderen uit weeshuizen in de regio Ternopil: steun zowel in financiele zin als ook steun in de vorm van de groep jongeren die naar Skomorohy gaat voor hulp bij de activiteiten.
De komende tijd zal de opzet van de financiele steun en plannen voor activiteiten worden uitgewerkt.

Bezochte landen

Ik heb 7 landen (3%) bezocht:

België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oekraïne, Polen, Spanje.